La primera pel·lícula eròtica-còmica que es va projectar al CIM-Sueca À la recherche de l’ultra-sex de Nicolas Charlet i Bruno Lavaine ha guanyat el premi Suecan Horrorous Incoming Trophy (S.H.I.T.) al millor llargmetratge. El sorprenent film, realitzat mitjançant retalls de pel·lícules porno dels anys 70 i 80 ja havia passat per festivals prestigiosos com el Fantasia de Montreal i el Fantastic Fest d’Austin, al CIM-Sueca hem tingut l’honor de poder-la estrenar a l’Estat Espanyol. La projecció de À la recherche de l’ultra-sex, durant una inoblidable sessió de matinada, es va convertir en una autèntica festa, amb el públic coreografiant la banda sonora de la pel·lícula i aplaudint els gags.
En la secció de curtmetratges, el premi S.H.I.T se l’ha endut Saying de David Pareja, que ja havia guanyat en el Notodofilmfest. El curtmetratge, un hilarant gag condensat en menys de 30 segons, va fer esclatar en una rialla col·lectiva al públic del CIM, que seguidament li dedicà una ovació més llarga que el propi curtmetratge.
Els premis del CIM-Sueca són bastant peculiars, els atorga el públic a través de les seues votacions. Les pel·lícules amb la puntuació més alta obtenen el prestigiós premi S.H.I.T, però les que tenen pitjor puntuació també tenen premi, el premi OMEGA, que és tan important i esperat (o més) que l’anterior. Les classificacions de les votacions, actualitzades cada dia, han pogut seguir-se a les xarxes socials i al Centre Municipal Bernat i Baldoví, seu del CIM-Sueca.
El premi OMEGA de llargmetratges ha sigut per a la pel·lícula filipina Huramentado de Noriel Jarito, un thriller d’acció trepidant, lluites i dispars a dojo, fet amb molta voluntat i cap mitjà tècnic, que ha causat autèntica sensació entre el públic. Pel que fa als curtmetratges, l’OMEGA ha anat a parar a la producció canadenca Mining Moon de Brian Morelan, una Space Opera de cartró-pedra i CGI de saldo que tracta un tema tan controvertit com el de l’esclavitud interplanetària.
Al Cim-Sueca també hi ha un premi per a audiovisuals de menys de 3 minuts, el premi FLASH, que ha sigut atorgat pel públic a A Dark Night at the Wrong House, una enginyosa paròdia, amb sorpresa inclosa de les clàssiques historietes de fantasmes, dirigida pel nord americà Tyler Meyer.
Per últim, el premi TERRETA a la millor obra en valencià, ha anat a parar a terres de Nules. Blanca i la Cova dels Somnis una rondalla amb múltiples referències a l’imaginari valencià dirigida per Joaquin Gil s’ha imposat en una categoria que guanya importància any rere any en el CIM-Sueca.
A més l’organització del CIM-Sueca ha volgut atorgar mencions especials a algunes de les pel·lícules, el palmarès complet es pot consultar a la web del festival www.cimsueca.com.
Més de 1000 espectadors gaudiren (i patiren) a les butaques del C.M. Bernat i Baldoví del 19 al 25 de setembre, on es projectaren un centenar d’audiovisuals de baix pressupost en una autèntica festa de la sèrie B, el trash, el gore, l’underground i altres produccions.
Al CIM-Sueca d’enguany han acudit molts dels creadors a presentar els seus treballs i conversar amb el públic. Vam comptar amb la presència de Klaus-Günter Køscieniewicz director de Vino del futuro II, l’equip de DeMarjal, productora de Blanca i la Cova dels Somnis, el realitzador suecà Damià Miralles director de Buscadors de Fantasmes, Juan Bodí de Vampiros Galácticos, i l’ínclit Pablo Gabaldón d’El tabaco puede matar, que sempre prepara un esperat show en la presentació de les seues pel·lícules. Com a presència estel·lar, enguany hem pogut comptar amb l’artista Toni de l’Hostal com a presentador d’una de les vetllades.